Het spreekt haast voor zich dat de oprichter en voorzitter van Stichting Hoogbegaafd! zowel het voorwoord als het woord van dank op zich neemt tijdens het symposium op 5 oktober. Uiteraard zal Alice ook in het kort wat vertellen over het ontstaan van de -inmiddels- ANBI-Stichting, maar ook over de doelstellingen van de stichting.

Alice was lang op zoek naar herkenning en uitwisseling op het vlak van hoogbegaafdheid. Deze persoonlijke ontdekkingstocht leidde uiteindelijk tot de oprichting van Stichting Hoogbegaafd!

Naast gepromoveerd wetenschapper, eigenaar van haar eigen duurzame tekst-, vertaal- en communicatiebureau Green Writing (filosofie: taal is leven!) zet Alice zich voor 300% in voor hoogbegaafden. Er zijn veel artikelen en postings online te vinden van de hand van Alice via onder andere de social mediakanalen van Stichting Hoogbegaafd!, maar voor de deelnemers aan het symposium is het uiteraard ook leuk om Alice in levende lijve te horen spreken en haar te ontmoeten.

Alice is een veelzijdig persoon. Dat blijkt wel als je ziet wat ze allemaal doet en ook als je Alice ontmoet hebt en met haar samenwerkt, op welke manier dan ook. Alice is een Nederlandse en Engelse. Ze blinkt uit in het schrijven van teksten. De Nederlandse taal beheerst zij perfect, maar mocht je haar in het Engels willen begroeten, dan behoort dat ook tot de mogelijkheden ;-).

In haar vrije tijd (indien aanwezig) houdt ze zich graag bezig met creatief schrijven, schilderkunst en fietsen. Alice raakt nooit uitgeleerd: haar leerhonger is ontembaar.

Wil je meer weten over Alice? Volg haar op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter en op de website van Green Writing.

Leuk weetje: In 2016 is Alice voorgedragen als genomineerde voor de Mensa Fonds Awards in de categorie Maatschappij. Besluit je om Alice voor te dragen als genomineerde voor de Mensa Fonds Awards 2020? Dan kan dat via deze link. Als schrijver van dit artikel realiseer ik mij dat ik Alice volledig verras met deze mededeling, maar persoonlijk zou ik het een terechte erkenning vinden als zij genomineerd zou worden voor deze Award, mede gelet op haar enorme inzet voor hoogbegaafden, op diverse vlakken, zowel in Nederland als in België.

Tot ziens in Hotel Van der Valk De Bilt op 5 oktober 2019!

Het symposium van Stichting Hoogbegaafd! wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsors: TalentvolCinospaansGreen Writing, diverse anonieme sponsors en met dank aan Van der Valk Hotel De Bilt. Schrijf je op social media over het symposium? Gebruik dan onze hashtag #hbsymposium2019. Op de vooravond van het symposium, op 4 oktober vanaf 20.30 uur, is er een informele bijeenkomst in het Van der Valk Hotel te De Bilt. Wil je daaraan deelnemen? Meld je dan tevoren aan bij Kiki Scheepens via: slippersnet@gmail.com. Bekijk ook eens onze andere bijeenkomsten.

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN

© Tekst Kiki Scheepens | Beeld Van der Valk Hotel te De Bilt | Afbeeldingen Seth Matahelumual | Stichting Hoogbegaafd!