De op Tenerife geboren Sonsoles Alonso was een bekende pianiste van hedendaagse muziek. Vandaag de dag is zij consultant voor team- en leiderschapsontwikkeling. “Met vleugels kun je vliegen” is één van haar lijfspreuken. Ooit kwam Sonsoles Alonso achter de vleugel vandaan om haar eigen leven te dirigeren.

Gezien het grote aantal gerenommeerde bedrijven dat Sonsoles via haar bedrijf heeft ondersteund in team- en leiderschapsontwikkeling, zijn wij heel benieuwd naar wat zij te vertellen heeft tijdens ons symposium op 5 oktober in Hotel Van der Valk te De Bilt.

Na het volgen van een stevig academisch pad langs Madrid, Freiburg en New York belandde Sonsoles in Amsterdam om het experiment aan te gaan: hoe kun je muziek anders noteren en wat doet dat met de samenwerking met andere musici? Hoe kun je een markt creëren voor hedendaagse producties? Wat gebeurt er als we een vleugel onder stroom zetten?

Sonsoles verliet haar geboorte-eiland, Tenerife, met het excuus om piano te gaan studeren. Zij was niet verliefd op de piano en zij wist niet precies wat haar beroep zou worden, ze wist alleen dat er “iets” in haar was dat ze veilig wilde stellen en waarvoor ze een eigen pad moest gaan volgen. De vleugel gaf haar vleugels.

Ze was verliefd op de kansen die de vlucht naar het buitenland haar kon bieden op het gebied van zelfrealisatie. De familiestructuren waarbinnen zij opgegroeid was zouden haar alleen ondersteunen om een academisch pad te volgen, maar niet een van echte zelfrealisatie.

Sonsoles gaat tijdens het symposium dieper in op multipotentialiteit en de transfer van vaardigheden, met als doel om de luisteraar vertrouwen, moed en tips te geven. Zij maakte de transitie naar haar huidige werk door een link te leggen tussen grafische partituren en systemische teamtools. Een ensemble van hedendaagse muziek en een modern high performance team zijn hetzelfde.

Heb jij het gevoel dat je nog niet het juiste werk aan het doen bent? Of verveel jij je omdat je huidige werk niet uitdagend genoeg is? Of ben je gewoon toe aan je volgende professionele iteratie? Op de een of andere manier knaagt er wellicht iets aan jou en je weet misschien niet precies hoe je een andere werksituatie zou kunnen vormgeven.

Wil je meer informatie over Sonsoles? Je vindt haar via LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram. De website van haar bedrijf is Sonsoles Alonso Global Consulting.

Het symposium van Stichting Hoogbegaafd! wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsors: Talentvol, Cinospaans, Green Writing, diverse anonieme sponsors en met dank aan Van der Valk Hotel De Bilt. Schrijf je op social media over het symposium? Gebruik dan onze hashtag #hbsymposium2019. Op de vooravond van het symposium, op 4 oktober vanaf 20.30 uur, is er een informele bijeenkomst in het Van der Valk Hotel te De Bilt. Wil je daaraan deelnemen? Meld je dan tevoren aan bij Kiki Scheepens via: slippersnet@gmail.com. Bekijk ook eens onze andere bijeenkomsten.

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN

© Tekst Kiki Scheepens | Redactie Alice K. Burridge van Green Writing | Beeld Van der Valk Hotel te De Bilt | Afbeeldingen Sonsoles Alonso | Stichting Hoogbegaafd!