Laatst had ik een droom. Het deel van Nederland dat onder water had gestaan als wij geen heer en meester over het water waren, was daadwerkelijk volgelopen.

Deze collectieve ramp van weergaloze proportie moesten wij, inwoners van Nederland, met zijn allen dragen, zo daverden de persconferenties op tv de droog gebleven woonkamers in.

De Zeeuwen moesten hogere gronden vinden en de flatbewoners zaten daar opgesloten in hun woningen. Vooral hooggelegen delen van Brabant en Limburg raakten overspoeld met ontheemden, tot grote angst van boeren met kiespijn die slechts hun ècht eigen volk kenden.

Er waren flierefluiters die met behulp van kristalmineralen en meditatiesessies dachten te voorspellen dat de zee snel weer zou wijken en het weer snel business as usual zou zijn voor hun ongelukkig getroffen landgenoten.

Weer anderen dachten dat de elektromagnetische werking van het 5G-netwerk deze zondvloed had veroorzaakt. Met vuur in plaats van water moesten deze zendmasten vernietigd worden.

Sommigen deden eenmalig wat boodschapjes voor een Zeeuws gezin en postten vervolgens de volle boodschappentas op Instagram voor likes. Om deze boodschappen dan zelf te verorberen tijdens het bingewatchen van Netflix-series, want ze kenden helemaal geen Zeeuwen.

In de Utrechtse Heuvels dacht men hun landgenoten van elders goed te kunnen helpen door bedrijven te starten die slim inspeelden op de vermeende nieuwe marktvraag. Hun landgenoten hadden vast behoefte aan verbetering van hun mindset. Was je nog niet echt klaar voor goed overleven in deze vloed? Zullen we je goed klaarstomen voor een volgende vloedgolf? Dan moeten we even wat aan jouw mindset doen. Hier heb je mijn online cursus Bouw Jouw Droommindset en Verdien Een Miljoen in Een Jaar. Voor 20k help ik je een jaar lang. Voor 30k heb je ook mijn online Masterminds met de anderen uit mijn Executive Exclusive Premium Diamond variant. Gespreid betalen is mogelijk, doch niet wenselijk.

Ook waren er de paljassen die vanuit hun hoge, droge torens filosofeerden over zaken waar ze eigenlijk geen verstand van hadden, maar die zogenaamd heersende elite van deskundigen moest vooral een loer gedraaid worden. Zij gebruikten hun podia om te verkondigen dat wij allemaal, ook zijzelf, aan de gevolgen moesten geloven, maar dat noodhulp voor specifieke groepen getroffenen futiel was. Zo zouden oude en zieke Zeeuwen toch wel snel richting hun graf gaan en hoefden ze nu alleen alvast een plek op een hoger gelegen begraafplaats te reserveren.

Het persoonlijk leed van de hardst getroffenen verdween onder de dekmantel van vals collectivisme.

Wij moeten dit. Wij moeten dat. Maar don’t shoot the messenger, oké?

Het is nou eenmaal zo voor ons allemaal. Geef er nou maar aan toe.

Jij bent toch sterk? Dan kom je dit ongetwijfeld snel te boven. Juist jij!

Een positieve, optimistische mindset is de ultieme oplossing. Voor mij, dus ook voor jou.

Dit is een afrekening van de natuur. Had je maar niet in Zeeland moeten wonen. Je had kunnen weten dat dit vroeg of laat zou gebeuren.

Geloof maar niet in wat die zogenaamd zo deskundige dijkenbouwers allemaal zeggen, want die hebben deze vloed ook niet kunnen voorspellen. Hun huidige dijken waren er in elk geval nog niet tegen bestand.

Greetje (92) uit Middelburg stierf in eenzaamheid. Ze kon geen kant op.

Met een verward gevoel werd ik wakker. Was ik echt wakker geworden?

#Dagboekvaneendertiger

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN

© Tekst Dagboek van een Dertiger | Beeld Alice K. Burridge van Green Writing | Stichting Hoogbegaafd!