Op 9 april werd ons bestuurslid internationalisering en neurodiversiteit Sonsoles Alonso door Irene Janssen geïnterviewd over hoogbegaafdheid en neurodiversiteit. Luister hier het interview terug.

In deze aflevering spreek ik Sonsoles Alonso. Sonsoles startte haar carrière als pianist en werkt nu als team fixer voor organisaties. Ze heeft naast muzikaal talent namelijk ook talent om problemen snel te kunnen zien en op te lossen. Acht jaar terug kwam ze erachter dat dat alles te maken heeft met het feit dat ze hoogbegaafd is. Als pianist werd haar uitzonderlijk talent gezien en gewaardeerd, maar toen ze op een achter namiddag in haar eerste baan haar baas even liet weten hoe hij een hapering in het ordersysteem eenvoudig kon oplossen, nam hij haar dat niet in dank af. Toch kwam ze ‘uit de kast’ als hoogbegaafde en pleit nu namens Stichting Hoogbegaafd! voor meer hoogbegaafden om zichzelf te laten zien en horen met hun talent. Luister mee en ontdek hoe dat zit.

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN