Van 31 augustus tot en met 2 september was onze Werkgroep Onderwijs inclusief de Broedplaats Jongeren namens Stichting Hoogbegaafd! aanwezig op ECHA 2022. Op 1 en 2 september 2022 hielden wij daar een droomsessie met de Broedplaats Jongeren waarbij de jongeren samen met publiek gingen dromen over het onderwijs in de toekomst.

Als ervaringsdeskundigen weten jongeren zelf heel goed aan te geven wat zij nodig hebben en waarom. Vaak wordt er over jongeren gepraat bij het opstellen van maatwerk, bij verzuimaanpak, maar er wordt te weinig mét ze gepraat. Hun inspraak is nog niet goed geregeld. Tijdens het droompanel laten wij zien wat voor schat aan informatie, kennis en inzicht deze jongeren hebben.

ECHA 2022 is de 18e internationale conferentie van de European Council for High Ability, van 31 augustus tot 3 september 2022 in Den Haag. Het thema van deze conferentie was Samen elk talent versterken. De bijdragen van Stichting Hoogbegaafd! vonden plaats in het kader van het Nederlandstalige programma (op 1 en 2 september) en zijn daarom ook volledig in het Nederlands. Dit is een opname van de droomsessie van vrijdag 2 september 2022.

Wij steunen jou. Steun jij ons ook?

NU DONEREN

© Werkgroep Onderwijs | Stichting Hoogbegaafd!