AAN DE NIEUWE ONDERWIJSMINISTER…

OP NAAR HOOGBEGAAFDENONDERWIJS DAT PAST!

Op 7 maart worden de reacties gebundeld aangeboden aan minister Wiersma. Nieuwe reacties worden niet meer verwerkt.

Aan alle hoogbegaafde kinderen en jongeren: nu het kabinet zich in Den Haag vormt, willen wij jouw hulp bij het inwerken van de Minister van Onderwijs op het gebied van passend onderwijs aan hoogbegaafden. Wat moet de minister echt weten over jou, hoogbegaafdheid of de manier waarop jij je ontwikkelt en leert, zodat jij het juiste onderwijs kan krijgen?

Oftewel, wat moet de nieuwe Minister van Onderwijs volgens jou echt weten over:

• Hoogbegaafdheid?

• Hoe jij leert?

• Wat er op school moet veranderen, zodat jij met plezier naar school kunt?

Al jullie reacties zijn van harte welkom, of je nou op de basisschool zit of student bent. Wij bundelen alle reacties en geven deze aan de nieuwe Minister van Onderwijs en de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van de Tweede Kamer. Je reactie wordt niet online gepubliceerd.

Wij willen hiermee de aandacht op de problemen rondom passend onderwijs aan hoogbegaafde kinderen blijven vestigen, zodat de nieuwe minister van Onderwijs hier goed mee aan de slag kan. Zodra bekend is wie de nieuwe minister van Onderwijs wordt, plannen wij een moment om alle verzamelde reacties aan te bieden.

Een voorbeeld voor jou:

De nieuwe minister moet weten dat ik moeilijke dingen nodig heb, uitdaging. School moet ook weten welke moeilijke dingen ik nodig heb en niet zomaar Rekentijgers geven.

Elisa (8, basisschool)

Een reactie indienen is niet meer mogelijk.

Wil jij met een politicus of journalist over jouw reactie in gesprek? Of heb je zelf interesse om meer met dit onderwerp te doen? Stuur dan een mail naar werkgroeponderwijs@stichtinghoogbegaafd.nl.

Op hetzelfde moment als het aanbieden van bovenstaande reacties bieden we ook alle verzamelde ervaringsverhalen rondom passend onderwijs nogmaals aan; jouw verhaal (ook als ouder) insturen kan continu! Deze ervaringsverhalen verschijnen bovendien op onze website.