Ervaringsverhaal toevoegen

Op naar hoogbegaafdenonderwijs dat past!

Hoogbegaafdenonderwijs dat past. Daar maken wij ons hard voor. Want helaas zijn er veel, heel veel hoogbegaafde kinderen en jongeren in Nederland die niet het onderwijs krijgen dat aansluit bij hun ontwikkel-, leer- en ondersteuningsbehoefte. Gezonde, leerbare en slimme kinderen en jongeren die nĂș dagelijks vastlopen, ziek worden door school, ‘ongewenst’ gedrag vertonen, zichzelf ‘uitschakelen’, uitvallen of zeer ernstig beschadigd raken. Dit dwingt sommige ouders om hun baan op te zeggen. Anderen belanden in de ziektewet.

Verandering is nodig. NĂș! De Werkgroep Onderwijs (voorheen Landelijk Collectief Hoogbegaafd en Onderwijs) van Stichting Hoogbegaafd! formuleerde hiertoe een manifest. En willen jullie, als ouders of jongeren, de noodzaak van deze onmiddellijke actie illustreren aan de hand van jouw ervaringsverhaal? Deel dan hieronder jouw verhaal.

Laten we hoogbegaafd Nederland samen een stem geven en – als je dat wilt – een gezicht. Als we samen laten zien wie we zijn en met hoeveel mensen we zijn, kan de overheid niet meer om ons heen. Samen staan we sterk. Op naar hoogbegaafdenonderwijs dat past!

Deel je verhaal met je volledige naam, alleen je voornaam of anoniem. Noem geen namen van specifieke scholen, instellingen of (onderwijs)personeel. Selecteer bij het invullen van het formulier “Ervaringsverhaal onderwijs” (basis- en voortgezet onderwijs) of “Ervaringsverhaal hoger onderwijs” (HBO en universiteit) en als je klaar bent, klik je op “Add Testimonial” om te verzenden. Je verhaal verschijnt dan binnen enkele dagen als ervaringsverhaal op onze website.

Je kunt hier nog altijd je ervaringen blijven delen. Verhalen ingediend voor 16 april (2021) om 15.30 zijn meegenomen in ons debat en naar de politiek verstuurd.

Strong Testimonials formulier inzending spinner.

Required

Volledige naam, voornaam of anoniem
Niet getoond op de website
Titel of headline voor boven je verhaal of testimonial