Van kwaad tot erger. Pesterijen en psychoterreur op het werk
Categorie:
Author:
Genre:
Published: 1995

In vrijwel elke organisatie komt het voor: dagelijkse pesterijen en intriges die soms uitgroeien tot regelrechte psychoterreur. Een oud verschijnsel dat tegenwoordig ‘Mobbing’ genoemd wordt. De auteur van dit boek, Henry Walter, verwoordt het als volgt: ‘Als je collega’s hebt, heb je geen andere vijanden nodig.’

Mobbing kost ondernemingen jaarlijks vele miljoenen. Als conflicten onder het personeel escaleren, gaat dit ten koste van de arbeidsproductiviteit. Mobbing leidt tot meer verzuim, minder motivatie en zelfs stagnatie van het arbeidsproces. De individuele werknemer die het slachtoffer wordt van de psychoterreur betaalt eveneens een hoge prijs: hij wordt ziek, depressief, neemt ontslag of pleegt, in het ergste geval, zelfmoord. De vele praktijkvoorbeelden maken duidelijk dat u er als leidinggevende met wat goede wil alleen niet komt. Maatregelen die met de beste bedoelingen genomen worden, maken de situatie vaak alleen maar erger. Het drie-fasen-model en de vele praktische tips die Henry Walter geeft, helpen u wel mobbing binnen uw organisatie te onderkennen, tegen te gaan en in de toekomst te voorkomen.

Steun Stichting Hoogbegaafd! door dit boek te kopen

Bestel dit boek via onderstaande link en steun Stichting Hoogbegaafd! dankzij het bol.com commissieprogramma.

Een recensie toevoegen >