Ongekend hoogbegaafd. 13 portretten
Categorie:
Published: 2011
Hoogbegaafdheid is tegenwoordig een bekend begrip. Maar hoe is het om hoogbegaafd te zijn? De kennis hierover is beperkt tot theoretische studies en tests. Wanneer er van hoogbegaafdheid sprake is, gaat het meestal over de mensen, kinderen vaak, die hoogbegaafd zijn en hoe met hen om te gaan. Het begrip van binnenuit is nog beperkt.

Ongekend hoogbegaafd bevat portretten van elf volwassenen en twee pubers die vertellen hoe ze omgaan met hoogbegaafdheid en daarin hun weg vinden. Duidelijk wordt hoe een voordeel lastig kan zijn en hoe het, onder welke voorwaarden, voordeliger wordt. De uiteenlopende ervaringen zijn aangevuld met een inleidende beschouwing en een hoofdstuk over consequenties voor het onderwijs.

Steun Stichting Hoogbegaafd! door dit boek te kopen

Bestel dit boek via onderstaande link en steun Stichting Hoogbegaafd! dankzij het bol.com commissieprogramma.

Een recensie toevoegen >