Alles over pesten. Voor kuddedieren, buitenbeentjes en iedereen die met pesten te maken heeft
Categorie:
Published: 2014
Pesten is geen onvermijdelijk onderdeel van het groepsproces, dat 'nu eenmaal' bij het leven hoort en je wordt er niet sterker van, integendeel. Hoewel er steeds meer aandacht is voor pesten, heersen er nog veel mis(ver)standen. Waar lopen mensen tegenaan als hun kind gepest wordt of als zij zelf gepest zijn? Dit boek is een zoektocht naar oorzaken van en oplossingen voor pesten.

Pesten is geen onvermijdelijk onderdeel van het groepsproces, dat ‘nu eenmaal’ bij het leven hoort en je wordt er niet sterker van, integendeel.

Hoewel er steeds meer aandacht is voor pesten, heersen er nog veel mis(ver)standen. Waar lopen mensen tegenaan als hun kind gepest wordt of als zij zelf gepest zijn? Dit boek is een zoektocht naar oorzaken van en oplossingen voor pesten, en combineert wetenschappelijke inzichten uit de psychologie, sociologie en biologie met verhalen van ouders en kinderen die met pesten te maken hebben. Op basis van actuele inzichten geeft de auteur praktische tips en adviezen. Maar het boek is nadrukkelijk ook een steun in de rug voor ouders, slachtoffers van pesten en hardwerkende en goedwillende leerkrachten, voor kuddedieren en buitenbeentjes. Voor iedereen dus.

Steun Stichting Hoogbegaafd! door dit boek te kopen

Bestel dit boek via onderstaande link en steun Stichting Hoogbegaafd! dankzij het bol.com commissieprogramma.

Een recensie toevoegen >