Omgaan met hoogbegaafdheid op school
Hoogbegaafdheid is 'in'. Her en der richt men speciale klassen voor hoogbegaafde leerlingen op. Wat vaak ontbreekt, is het besef dat hoogbegaafdheid een bijzonder complex fenomeen is. De enorme verschillen in leerlingen binnen het hoogbegaafdheidsspectrum van 130 tot 210 IQ worden vaak niet herkend. Daarom is het belangrijk je eerst goed te verdiepen in dit fenomeen, voordat er een verrijkingsprogramma, plusklas of zelfs voltijd onderwijs voor hoogbegaafden wordt gestart.

Hoogbegaafdheid is ‘in’. Her en der richt men speciale klassen voor hoogbegaafde leerlingen op. Wat vaak ontbreekt, is het besef dat hoogbegaafdheid een bijzonder complex fenomeen is. De enorme verschillen in leerlingen binnen het hoogbegaafdheidsspectrum van 130 tot 210 IQ worden vaak niet herkend. Daarom is het belangrijk je eerst goed te verdiepen in dit fenomeen, voordat er een verrijkingsprogramma, plusklas of zelfs voltijd onderwijs voor hoogbegaafden wordt gestart.

In deze publicatie geven de auteurs in het kort weer wat nodig is om te begrijpen wat hoogbegaafde leerlingen nodig hebben. Aan de hand van praktische tools leren leerkrachten en intern begeleiders wat nodig is om deze leerlingen te onderwijzen. Het is een eerste aanzet tot meer kennis over het begeleiden van hoogbegaafde kinderen in je klas. Kwalitatief goed onderwijs voor hoogbegaafde kinderen vraagt om het verder verdiepen vanuit deze basiskennis.

Steun Stichting Hoogbegaafd! door dit boek te kopen

Bestel dit boek via onderstaande link en steun Stichting Hoogbegaafd! dankzij het bol.com commissieprogramma.

Een recensie toevoegen >