2020: Misdiagnose en dubbeldiagnose bij hoogbegaafdheid. Onderscheid en overlap met bijkomende (psychische) problematiek

Verkeerde diagnoses voor hoogbegaafden veroorzaken vaak onnodig lijden. De kenmerken van hoogbegaafdheid worden dan verkeerd geïnterpreteerd. Deze creatieve en zeer getalenteerde kinderen en volwassenen krijgen te horen dat zij een gedragsstoornis of emotionele stoornis hebben zoals ADD/ADHD, Asperger of een depressie. Zij worden daarvoor ten onrechte behandeld of krijgen onnodige medicatie.

2020: De begeleiding van hoogbegaafde kinderen

Ouders die ontdekken dat hun kind hoogbegaafd is, zijn niet altijd blij en trots. Ze voelen zich soms voor een zware taak gesteld. Dit boek biedt talloze suggesties om hoogbegaafde kinderen te helpen om een goed zelfbeeld te ontwikkelen. Professionals als leerkrachten, leerlingbegeleiders en pedagogen kunnen veel bijdragen aan een gezond zelfrespect en voldoende zelfvertrouwen van hoogbegaafde kinderen. Ze krijgen door dit boek meer inzicht in het gevoelsleven en de gedachtewereld van hoogbegaafde kinderen.

2016: Misdiagnosis and dual diagnoses of gifted children and adults

Gifted children and adults are frequently misdiagnosed, particularly those who are twice-exceptional (2e). This much-anticipated second edition of a best-selling book is your guide to help prevent that. Some of our brightest, most creative children and adults are misdiagnosed as having behavioral or emotional disorders such as ADD/ADHD, Oppositional Defiant Disorder, Bipolar Disorder, Obsessive-Compulsive Disorder, or Asperger’s Disorder.

2013: Searching for meaning. Idealism, bright minds, disillusionment, and hope

Bright idealists often find themselves disillusioned and searching for meaning in today's world. Grasping for answers can lead to existential depression. Searching for meaning helps idealists understand their struggles and describes various ways in which they attempt to cope with their disillusionment. Helpful information and suggestions provide courses of action to nurture idealism, hope, happiness, and contentment.

Door |2022-09-17T02:30:27+02:00september 1st, 2013|Tags: |0 Reacties

2012: Supporting emotional needs of the gifted. 30 essays on giftedness. 30 years of SENG

To celebrate its 30th anniversary, Supporting Emotional Needs of the Gifted (SENG) offers a collection of 30 essays from leading experts in the gifted community on such topics as parenting gifted children, living with the intensity that often accompanies giftedness, counseling and educating gifted individuals, and giftedness in diverse communities and special needs populations.

Ga naar de bovenkant